انواع نرم افزار های صنعت پوشاک

انواع نرم افزار های صنعت پوشاک

همه ما رشد روز به روز علم را امروزه شاهد هستیم اما  آیا این رشد و توسعه صنعت پوشاک ، مد و لباس را هم شامل شده است ؟ پاسخ به این سوال مثبت است.

صنعت پوشاک همانند بسیاری از صنایع دیگر با گذشت زمان پیشرفت کرده است و در حال حاضر نرم افزار ها و سخت افزار های زیادی به کمک طراحان آمده اند .

طراحی الگو از فرم دو بعدی به سه بعدی ارتقاع یافته است و حال طراحان حرفه ­ای و خیاطان از نرم افزارهای طراحی الگو استفاده می­ کنند که تعدای از پرکاربردترین آنها به شرح زیر است:

  • جمینی(Gemini) : سخت افزار و نرم افزار جمینی رادر پست های قبلی به طور مفصل شرح دادیم.
  • گربر(Gerber) نرم افزار گربر پشتیبانی از الگوهای طراحی ، هماهنگ سازی ، ویرایش الگو و استفاده آسان در عملیات دوخت است که در واقع قبل از شروع دوخت و دوز فیزیکی و واقعی لباس، یک نمونه شبیه سازی شده با ابعاد و سایزهای مشخص بر تن مانکن به صورت سه بعدی نمایش داده می شود تا در صورت وجود مشکل پیش از متحمل شدن هزینه ها جلوی این اشتباهات گرفته شود.
  • مارولوس (Marvelous) : برنامه مارولوس(Marvelous) به واقع یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید از آن برای طراحی لباس و پوشاک استفاده کنید و یکی از مزیت های اصلی این برنامه مربوط به عدم نیاز آن به الگوهای CAD می‌شود، یعنی شما در این برنامه نیازی به طراحی الگوهای رایج CAD را ندارید، بلکه می‌توانید به صورت مستقیم بخشی از لباس را به مدل خود اضافه یا از آن حذف کنید و در مدل سه بعدی نتیجه این تغییر را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *