محیط مناسب برای یک تولیدی پوشاک چه فوایدی دارد؟

امروزه ما شاهد خود نمایی صنایع پوشاک در تجارت کشورمون هستیم.بخش تولیدی  پوشاک بر مبنای  تکنولوژی لباس است که قسمتی را ماشین های دوختنی را شامل می شود و صنعتی شدن را تنها روش ایجاد یک کارگاه نساجی خوب می دانند.

 تاریخچه صنایع پوشاک

اهمیت مکان در تولیدی پوشاک

در اوایل قرن بیستم صنایع پوشاک با چالش های زیادی رو به رو شده بود، اکثر مهاجرانی که در مغازه های کوچک چه به صورت قانونی و چه به صورت غیر قانونی کار می کردند این افراد در شرایط سخت با ماشین های دوخت دستی کار می کردند و دستمزد پایینی دریافت می کردند و این پروسه برای ادامه حیاط به سمت کشورهای در حال توسعه جنوب شرقی آسیا ، شبه قاره هند و  آمریکای مرکزی کشیده شد و ادامه یافت. و سپس بعد از جهانی شدن این صنعت تجارت پارچه به طور رسمی در مناطقی مانند لندن، میلان در اروپا و امریکا اغاز به کار کرد.

آیا شما می خواهید در صنعت پوشاک کار کنید؟

اگه شما کسب و کاری در این زمینه را شروع کرده اید و به دنبال حرفه ای شدن هستید؛ در ابتدا باید تفاوت بین مد و پوشاک را بدانید. طراحی مد بیشتر با تولید ایده و خلاقیت در این حوزه در ارتباط است ولی صنعت پوشاک تولید پوشاک از این ایده هاست.
شما به عنوان یک طراح مد باید در ابتدا باید منبع درآمدی در این حوزه داشته باشید، شما میتوانید به عنوان یک کار افرین یک کسب و کار کوچک برای خودتان راه اندازی کنید تا بتوانید طرح های خود را به مرحله تولید رسانده و درآمد خود را  در این حوزه بدست آورید.
طراحی مد به فرآیندی گفته می شود که پس از بررسی طیف وسیعی از لباس ها آنها را آزمایش کرده و در صورت پذیرفته شدن به فروشگاه های خرده فروشی  فروخته می شود.

هنگامی که ایده های شما به فروش تبدیل شد، سفارشات می تواند با هم ترکیب شوند تا کارخانه بتواند آنها را تولید کنند.
وقتی که ما شروع به فروش چند ضلعی کردیم همزمان میتوانیم در این عرصه فرصت های شغلی مختلفی را ایجاد کنیم.

روند طراحی مد شامل موارد زیر است:

  • تحقیق روند
  • طراحی خلاقانه
  • ساختن الگو
  • خرید و فروش
    شما اگر کسب و کار خوبی داشته باشید می توانید تمامی گزینه های بالا را انجام دهید.
    در شغل خود از افراد مختلف و در جنبه های مختلف استخدام کنید، در شرکت های بزرگ بخش های جداگانه ای برای این نوع کار ها وجود دارد البته تخصص های کارخانه جات پوشاک هم متفاوت  است بعضی از این کارخانه ها صرفا در تولید تخصص دارند که 
    CMT نامیده می شوند، این به این معنا نیست که این کارخانه ها طرحی را ارائه نمی کنند بلکه فقط تولید می کنند، پس شما می توانید جهت راهبرد اهدافتان از این کارخانه ها استفاده کنید. فرصت های شغلی عبارتند از:
  • سازندگان الگو
  • تکنسین های طراحی و برش
  • ماشینداران
  • کارکنان نظارتی
  • مدیران تولید و غیره

تولید

صنایع پوشاک یکی از مهمترین مشاغل در اقتصاد بسیاری از کشورها است .در سال ۲۰۱۶، بزرگترین صادرکنندگان پوشاک، چین (۱۶۱ میلیارد دلار)، بنگلادش (۲۸ میلیارد دلار)، ویتنام (۲۵ میلیارد دلار)، هند (۱۸ میلیارد دلار)، هنگ کنگ (۱۶ میلیارد دلار)، ترکیه (۱۵ میلیارد دلار) و اندونزی (۷ میلیارد دلار) بودند. تا سال ۲۰۲۵، صاحب نطران پیش بینی می کنند که بازار ایالات متحده به ارزش ۳۸۵ میلیارد دلار می رسد. همچنین پیش بینی می شود که درآمد تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار برسد.

نیویورک، قلب صنایع پوشاک

سالهاست که شهر نیویورک به عنوان مرکز صنایع مد و پوشاک در آمریکا و حتی در صنعت مد میتوان گفت در دنیا خودنمایی می کند. نزدیک به 40 درصد طراحان آمریکا در این شهر فعالیت می کنند.
یکی از بخش های مهم  این عرصه کارگران هستن، این افراد کسانی هستند که از الگو های تولید شده پارچه مد نظر را، تولید پوشاک مدرن هم  نیاز به حمایت این نوع کارگران دارد، طبق گزارش وزارت کار آمریکا این صنعت درآمریکا در سال 2014 حدودا 42860 نفر کارگر داشت.
شهر نیویورک اغلب به عنوان قلب صنایع پوشاک مد و لباس در ایالات متحده دیده می شود و در حدود 
۴۰ درصد از همه طراحان مد و لباس در این شهر مشغول به کار هستند. اما کالیفرنیا، تگزاس و کارولینای شمالی نیز درصد خوبی از کارگران صنعت نساجی را تشکیل می دهند. بخش تولیدی این صنعت شامل کارگران تولید پوشاک است، این ها کسانی هستند که از الگوهایی استفاده می کنند تا پارچه های گوناگون را به انواع پوشاک تبدیل کنند. تولید پوشاک نیز نیاز به حمایت از کارگران دارد که شامل طراحان مد برای طراحی لباس است. الگوهای مختلف برای طراحی و ساخت یک لباس بر اساس، مشخصات طراح، بازرگانان و خریداران خرده فروشی ها که لباس را در فروشگاه خود قرار می دهند و مصرف کنندگان، ایجاد می شود. طبق گزارش وزارت کار، از سال ۲۰۱۴ صنعت تولید پوشاک حدود ۱۴۲،۸۶۰ کارگر داشت.

روندی که در صنعت مد و پوشاک ممکن است در سال های آینده بر اشتغال ایالات متحده تأثیر بگذارد، شامل تقویت کسب و کار در بخش خرده فروشی، افزایش استفاده از تجارت الکترونیک توسط مصرف کنندگان، بهبود تکنولوژی، کاهش نیاز به کارگران تولید پوشاک و ادامه استفاده از کشورهایی مانند چین برای تولید پوشاک است. با این حال، SelectUSA گزارش می دهد که صنایع پوشاک و نساجی در ایالات متحده رقابتی باقی مانده است و چین، هند و آلمان در ارزش صادرات جهانی در رتبه چهارم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *