ویژگی های یک محصول خوب
در این پست قصد داریم سه مورد از ویژگی های یک محصول خوب برای فروش را بیان کنیم که عبارتنداز:
-
استفاده آسان و راحت از محصولات
گاهی محصولات و خدمات فروش خوبی ندارنددلیل آن این است که خرید واستفاده از آنها برای مردم بسیار سخت است.
آمازون از بزرگترین کتابفروشی (آنلاین و فیزیکی) به یکی از بزرگترین خردهفروشان دنیا تبدیل شده است .
دلیلش این است که یکی از آسان ترین مکان ها برای خرید محصولات مختلف مورد نیاز مردم است .
آمازون امکان خرید بایک کلیک را ابداع کرد که مصرفکنندگان را قادرمیسازد محصولات مختلف را تنها بایک کلیک خریداری کنند.
جستوجو و خرید محصولات در هر ساعت از شبانهروز امکانپذیر است تحویل آنها رایگان است و دارای ضمانت است.
چگونه میتوانید استفاده از محصولات و خدمات را آسانتر، بیدردسرتر و لذتبخشتر از محصولات رقبا ساخت؟
حتی یک نوآوری در این حوزه میتواند باعث برتری شما نسبت به رقبا شود.
-
مزایا و کیفیت بیشتری محصول
این مزایا یا ویژگی های جانبی، محصول را برای مشتری سودمندتر و یا استفاده از آن را آسانتر میکند.
محصولی باقیمت بالاتری نسبت به محصولات دیگرباشد امااگر محصول ممتازباشد یاتجربه منحصربهفردی ایجاد کندمردم حاضرند پول بیشتری برای خریدآن بپردازند.
شرکت چارلز شوآب در میان دلالان سهام، خیلی کم پایینترین قیمت را برای محصولات خود در نظر میگیرد .
این شرکت به جای آن بر ارائه خدمات با تکنولوژی بالاتر و ارتباط بیشتر با مشتری تاکید دارد.
والمارت و هومدیپات ارزانترین فروشگاهها نیستند امابه خاطر قیمتهای پایین،تنوع محصولات وخدمات خوب، به عنوان فروشگاههایی باقیمت مناسب معروف شدهاند.
همیشه مکانی ارزانتر از قهوهفروشیهای استار باکس، تالی یا پیت برای خوردن قهوه وجود داشته است.
امااین فروشگاهها تجربه خوشایندی برای مشتریان نداشته اند که آنها مشتاقانه حاضرند برای صرف قهوه دراین مکانها پول بیشتری بپردازند.
علاوه بر خود قهوه، محیط قهوه فروشیهای استارباکس برای استراحت کوتاه و نوشیدن قهوه بسیار مناسب است.
مخصوصا اکنون که باارائه اینترنت بیسیم رایگان برای اتصال به سرویس خدمات آنلاین، دوستان و همکاران را بیشتر جذب میکند.
هیچ یک از قهوهفروشیهای بیشمار سرتاسر دنیانتوانستند برندموفقی ایجادکنند که برای مشتریان تجربهای قابل پیشبینی و باثبات به ارمغان آورد.
-
قیمت پایین محصول
به کمک روشهای کاراتر در تولید، کاهش مراحل تولید ،یافتن کانالهای توزیع بهتر یامحدود کردن کارایی محصول به تامین نیازهای اساسی وحذف زوائد آن، میتوانید قیمت محصولات پرتقاضا راکاهش داد.
استراتژی رقابت قیمتی این است که معمولابعضی رقیبان مخصوصا اگر ازبه دست آوردن سهم بازار ناامیدشده باشند، قیمت راکاهش میدهند.
حتی اگر قیمت شما بسیار پایین است،محصول یاخدمت شماباید ارزش قابل توجهی برای مشتری ایجادکند تا در بلندمدت کارساز باشد.