پارچه های مناسب کلاه آشپزی

پارچه های مناسب کلاه آشپزی

کلاه یک نوع پوشش است که جهت استفاده آشپزان و پرسنل رستوران ها می باشد. کلاه های آشپزی اغلب از پارچه یا مواد مشابه ساخته می شوند. علاوه بر این که کلاه آشپزی نقش محافظتی در مقابل ریختن مو در  مواد غذایی را دارد، به منظور استایل حرفه ای در افراد رستوران نیز می باشد.

معرفی پارچه های مناسب در کلاه آشپزی

در تولید کلاه آشپزی، از پارچه های گوناگونی استفاده می شود. این پارچه ها باید جهت استفاده در محیط آشپزخانه مناسب باشند، که علاوه بر رعایت نکات بهداشتی پرسنل رستوران در حین فعالیت احساس راحتی کنند. در موارد زیر به معرفی انواع پارچه هایی که مناسب تولید کلاه آشپزی هستند می پردازیم.

پارچه های مناسب کلاه آشپزی

پارچه پلی استر:

این نوع پارچه از الیاف مصنوعی تشکیل شده است، پارچه پلی استر از پر طرفدارترین پارچه ها در ساخت کلاه آشپزی می باشد. این پارچه این ویژگی را دارد که وقتی کلاه با لکه ها و آلودگی های ناشی از گرد و قبار کثیف میشود قابل شستشو باشد.  همچنین پارچه پلی استر امکان جابجایی هوا را در طول فعالیت فراهم می کند و مانع از تعریق افراد آشپزخانه در محیط های گرم و مرطوب می شود.

پارچه های مناسب کلاه آشپزی

پارچه ویسکوز:

همچنین پارچه نایلون در مقابل رطوبت مقاوم است و اغلب در تولید کلاه آشپزی توسط تولید کنندگان استفاده می شود. پارچه نایلونی به کاهش تعریق پرسنل آشپزخانه و خنک نگه داشتن آنها در طول فعالیت های روزمره کمک می کند. واین که پارچه نایلونی در برابر کثیف شدن و چروک شدن خوب مقاومت میکند و به راحتی قابل شستشو است.

پارچه های مناسب کلاه آشپزی

پارچه پنبه ای:

پارچه پنبه نیز از الیاف طبیعی گیاه پنبه تولید می شود و همین باعث شده که در صنعت تولید پوشاک رستورانی بسیار کاربردی باشد. پارچه پنبه ای ساختار نرم و انعطاف پذیری خوبی دارد و نفوض هوارا به داخل کلاه آسان می کند. ولی کلاه هایی که از الیاف پنبه ای تولید می شوند، از سایر کلاه ها زود تر کثیف و چروک می شوند برای همین نیاز به مراقبت دقیق تری دارند.

پارچه های مناسب کلاه آشپزی

پارچه مخلوط:

در تولید برخی از کلاه آشپزی از پارچه های مخلوطی استفاده می شود که شامل پلی استر و نایلون است. پارچه های مخلوطی از جنبه های گوناگونی پی روی میکنند، مثل مقاومت در برابر کثیف شدن و فشار های ناشی از شستشو کلاه.

الیاف کاغذی :

الیاف کاغذی در ولید کلاه آشپزی  استفاده های زیادی دارند، به خصوص در قسمت داخلی کلاه که با پوست سر تماس مستقیمی دارد. الیاف کاغذی به عنوان یک ویژگی مثبت از نظر محیط زیستی است که قابل بازیافت میباشد که بر این اساس در تولید این نوع از کلاه ها محبوبیت زیادی دارد. الیاف کاغذی به طور معمول از کاغذ های بازیافتی، کاغذ تخته سیاه، کاغذ سلولزی و … تولید می شوند. الیاف کاغذی اغلب به صورت پشمی یا سلولزی تولید می شوند و در تولید کلاه آشپزی بسیار کاربردی هستند. الیاف کاغذی خیلی سبک است، که همین موجب می شود به راحتی روی سر قرار گیرد. این الیاف به راحتی هوارا به پوست سر می رسانند و رطوبت ناشی از تعریق را جذب می کنند. همچنین الیاف کاغذی قابلیت بازیافت دارند و امکان این وجود دارد که پس از استفاده دوباره بازیافت شوند.

پارچه های مناسب کلاه آشپزی

برای خرید کلاه آشپزی به دسته بندی آن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *