پوشش مناسب پرسنل رستوران و کافی شاپ

پوشش مناسب پرسنل رستوران و کافی شاپ یکی از مهمترین نکاتی که قبل از راه اندازی یک مجموعه باید به آن توجه  داشت. افراد شاغل در یک مجموعه رستورانی که پوشش آن ها دارای اهمیت است عبارت اند از: سرآشپز، صندوقدار، گارسون ها و نیروهای خدماتی مجموعه می باشد. نوع پوشش خدمه می تواند تاثیر ویژه ای در جلب توجه مشتریان داشته باشد و تا مدت ها در خاطر آنها بماند. شاید استفاده از پوشش یکدست برای پرسنل با طرح و رنگبندی یکسان کمی قدیمی به نظر برسد، اما کماکان برای مشتریان و مراجعین تداعی کننده نظم و هماهنگی مجموعه  می باشد، بنابراین باید به این قضیه توجه ویژه ای داشت. در انتخاب نوع پوشش علاوه بر انتخاب طرحی جذاب و رنگبندی متناسب با دکوراسیون و نوع خدمتی که ارائه می کنید باید به نکات دیگری نیز توجه کنید که ممکن است از دید بسیاری از مدیران مجموعه ها پنهان بماند، در ادامه به چند مورد اشاره میشود:

طرح و رنگبندی متناسب با فرهنگ و خدمات قابل ارائه:

از مهمترین نکاتی که در انتخاب نوع پوشش باید بدان توجه ویژه ای داشت انتخاب طرح و رنگبندی نوع پوشش می باشد. این انتخاب میتواند با دلایل توجیه کننده ای همراه باشد، از جمله فرهنگ جامعه و منطقه ای ، فرهنگ و شرایط تاریخی، موقعیت فیزیکی و عوامل این چنینی… به عنوان مثال یک مجموعه ای که در کویر و  منطقه ای تاریخی خدمات ارائه میدهد باید با مجموعه های هم صنف خود در مکان شمالی و باران خیز با فرهنگ اجتماعی مختلف، تفاوت هایی در نوع انتخاب برای نوع پوشش همراه باشد. در انتخاب رنگ بندی باید به نکات دیگری از جمله عوامل روانشناسی رنگ ها توجه ویژه ای داشت، برای آشنایی با این مطلب میتوانید به مقاله ای با همین عنوان مراجعه کنید.

طرح و رنگبندی متناسب با محیط و دکوراسیون :

انتخاب طرحی مناسب برای نوع پوشش باید با  محیط و دکوراسیون داخلی رستوران هماهنگ باشد و مطمئنا این از چشم مشتریان دور نخواهد ماند و میتواند برای آنها جالب و به یاد ماندنی باشد. نوع انتخاب با توجه به شرایط محیطی و دکوراسیون به عواملی از جمله نوع مصالح استفاده شده در محیط، ابزارهای استفاده شده، رنگ بندی دیوارها، نور و دیگر عوامل مشابه همراه باشد.

انتخاب پارچه با الیاف مناسب و با کیفیت:

انتخاب نوع پارچه با توجه به جنس و الیاف  اهمیت زیادی دارد پس باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. انتخاب الیاف پارچه باید با توجه به شرایط محیطی، جغرافیایی ، فرهنگی انتخاب شود و از دیدی دیگر باید به جنس، استحکام و عواملی مثل شست و شو و نظافت پوشش هم توجه داشت.

انتخاب پوشش با قابلیت استفاده آسان و راحت برای خدمه:

کاربری آسان استفاده از لباس همراه با داشتن ظاهری جذاب و آراسته نکته ای مهم در انتخاب نوع پوشش می باشد که باید بدان توجه ویژه ای داشت.باید توجه داشت که افراد شاغل در مجموعه ساعت های زیادی مشغول خدمت رسانی به مشتریان می باشند ، از این رو باید این امر را به بهترین نحو ممکن انجام بدهند، راحتی آنها در هنگام ارائه خدمت می تواند کیفیت کار مجموعه را بالا ببرد و باعث رضایت مشتریان شود.

انتخاب نوع پوشش متناسب با شرایط جوی و محیطی :

شرایط جوی و محیطی میتواند تاثیر بسیاری در انتخاب نوع پوشش برای افراد شاغل در مجموعه داشته باشد، از این رو برای انتخاب نوع پوشش باید شرایط ذکر شده را در نظر بگیرید. به عنوان مثال نوع پوشش افراد شاغل  یک رستوران در منطقه کوهستانی با  افرادی که در منطقه ی کویر خدمات ارائه میدهند متفاوت خواهد بود.

انتخاب نوع پوشش متناسب با خدمات و سرویس های قابل ارائه:

نوع خدمات ارائه شده در یک رستوران یا کافی شاپ میتواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب نوع مدل پوشش و انتخاب رنگ  داشته باشد. همانطور که مشاهده کرده اید که نوع پوشش در  یک رستوران مدرن با یک رستوران سنتی یا یک کافی شاپ و آبمیوه سرا متفاوت است.

انتخاب نوع پوشش با توجه به مسائل بهداشتی:

لباس مخصوص سرآشپز
لباس مخصوص رستوران

در انتخاب نوع پوشش باید به مسائل بهداشتی نیز توجه ویژه ای داشت، از این رو باید جنس و رنگ مورد است در یک نوع پوشش را متناسب با شرایط و خدمات انتخاب کرد. به عنوان مثال یک مجوعه ای که در محیطی شلوغ مشغول به ارائه خدمات است و ممکن است افراد شاغل تحرک زیادی در حین انجام فعالیت داشته باشند، باید از یک نوع پوشش بهداشتی مناسب با قابلیت جذب کمتر لکه و پارچه ای با جنس مناسب برای در جریان بود هوا برای کمتر شدن تعریق بدن استفاده کنند.

برای خرید لباس رستورانی و مشاهده سایر محصولات به دسته بندی آن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *