رنگ مناسب برای فرم مدارس

 

 رنگ مناسب برای فرم مدارس
رنگ مناسب برای فرم مدارس

رنگ ‌های روشن وگرم ازجمله رنگ مناسب برای فرم مدارس دخترانه وپسرانه هستند چون که تاثیر مثبتی بر روحیه دانش‌آموزان دارند. زمانی که درمدرسه تمام دانش‌آموزان ‌یک فرم با رنگ و مدل یکسان می پوشند دیگر تفاوتی بین آنها وجود ندارد. فرم مدارس اگر روشن باشد، کثیفی ولکه‌های روی لباس مشخص می‌شودو والدین به نظافت وبهداشت یونیفرم فرزندشان توجه بیشتری پیدامی‌کنند. یونیفرم مدرسه باید رنگی باشدکه به دانش آموزان احساس سر زندگی و انرژی را القا کند. در ادامه به بررسی تاثیر رایج‌ ترین رنگ‌ های مورد استفاده برای فرم های مدرسه برای دانش آموزان می‌پردازیم.

آبی، رنگ آرامش

آبی از مفیدترین رنگ‌ها برای انبساط خاطر است که این رنگ به کاهش تنش، ترس و تپش قلب کمک می‌کند. اگر رنگ آبی بارنگ‌های مکمل آن مانند نارنجی برای فرم مدرسه انتخاب شود، نشاط و آرامش بیشتری ایجاد می‌کند.

بنفش، رنگ عزت نفس

بنفش، عزت نفس و وقار برای دانش آموزان را به همراه دارد. این رنگ برای دانش‌آموزانی که برای افکار واحساسات خودشان ارزش زیادی قائل نیستند ونمی‌توانند خودشان رادوست داشته باشند، بسیارمناسب است.

 رنگ مناسب برای فرم مدارسرنگ مناسب برای فرم مدارس

اناری رنگ رهایی رنگ اناری به دانش آموز امکان می‌دهد خود را در سطح هیجانی و عاطفی بالاتری احساس کند.

سبز، رنگ توازن

سبز، رنگ توازن و همدلی است و نوعی انعطاف‌پذیری را به دانش‌آموزان القا می‌کند. سبز کمرنگ نشانه موفقیت است و استفاده از این رنگ برای لباس مدرسه دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب برای پوشش دانش‌آموزان وحتی رنگ‌آمیزی دیوار کلاس‌ها، صندلی‌ها ومیزها هم اهمیت دارد ومی‌تواند درروحیه بچه‌ها تاثیرگذار باشد. مسوولان مدرسه‌ها و آموزش‌ وپرورش نبایدرنگ‌هایی برای پوشش بچه‌ها یارنگ‌آمیزی مدرسه انتخاب کنندکه مانع شادابی، نشاط و خلاقیت بچه‌ها می‌شود. رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری، سردی و سکون را به محیط مدرسه و دانش‌آموزان القا می‌کنند و خلاقیت بچه‌هارا کاهش می‌دهند. محیط آموزشی بچه‌ها باید محیطی شاد باشد و اصلا لازم نیست کیف، کفش و لباس بچه‌ها گران‌قیمت باشد. بهتر است کیف، کفش و لباس از جنس مرغوب باشد و دانش‌آموزان در کفش و لباس خود احساس راحتی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *