مدیریت فروش و اهمیت آن در کسب و کار

مدیریت فروش و اهمیت

مدیریت فروشمدیریت فروش

مدیریت فروش و اهمیت آن در کسب و کار یکی ازپیچیده ترین مباحث کسب وکارها می باشدکه به همین دلیل ایفای این نقش دریک سازمان کاری چالشی است. مدیران فروش عهده دار شغلی پیچیده ودشوار هستندکه نیازمندآموزش حرفه ای،تعهد بالا، تشخیص ودرک موقعیت های حساس بازار ونیازهای بازاراست. رهبری یک تیم حرفه ای فروش، نیازمندبرنامه ریزی راهبردی، برقراری ارتباطات کارآمدوشفاف،یادگیری ویاددهی وهمچنین بسیاری ازمهارت های تخصصی دیگر است. افزون بر این موارد، می توان هدف بسیاری از سازمان ها و کسب و کارهای کوچک را در قالب افزایش فروش سودآور و خلق ارزش تجاری از طریق رفع نیازهای بازار و برقراری روابط بلندمدت با مشتریان درنظر گرفت.

که مدیریت فروش در رسیدن به این هدف، در مقایسه با سایر فعالیت های بازاریابی نقش بسیار قابل توجهی دارد. نقش بنیادی مدیریت فروش، تحلیل واداره برنامه فروش یک کسب وکار است که تاثیربسیاری در رسیدن به اهداف سازمان رادارد. در این پست قصد داریم که شما را با مبحث بسیار مهم مدیریت فروش، وظایف مدیر فروش و اصولی که باید در این امر مهم لحاظ شود، آشنا کنیم.

مدیریت فروش چیست؟

مدیریت فروشمدیریت فروش

مدیریت فروش فرآیند هماهنگ کردن عملیات فروش، تحلیل داده های بازار و اجرای تکنیک های فروش است . مدیریت فروش به کسب وکارها اجازه می دهدفراتر از اهداف فروش حرکت کنند وراز موفقیت هرکسب وکاری بستگی به مدیریت فروش حرفه ای آن دارد. مدیریت فروش در کسب اهداف فروش تاثیر بسزایی دارد و این امکان را برای کسب وکار شما به وجود می آورد که در صنعت مربوطه درحال رشد باقی بمانید و می تواند فرصت پیشرفت در بازار رقابتی را برای شما ایجاد کند.

بخش مدیریت فروش متمایز ازدیگر زمینه های مدیریت است و براساس جنبه های مختلف بازاریابی، عملیات فروش دریک شرکت تجاری وابسته به سایربخش ها می باشد. همزمان با جهت گیری بازاریابی و تغییرات کسب و کارها، مفهوم مدیریت فروش تغییر و تکامل می یابد. مدیریت فروش شغلی است که بر پایه علم جامعه شناسی و افزایش رفاه انسان ها می باشد . ازاین رو مدیریت فروش تاکید برتوسعه منابع انسانی دارد ونیروی فروش باید درمحیطی جدید ووسیع درراستای خطوط سنتی فعالیت کند. مدیر فروش بایدنکات اساسی و مختلف فرآیند بازاریابی رابشناسد، از این رو وظایف و مسئولیت های گوناگونی را برعهده دارد.

و باید براساس آنها مدیریت فروش حرفه ای را پیش ببرد که مدیران فروش ۵ فعالیت کلیدی را برعهده دارند:

  • برنامه ریزی
  • سازماندهی
  • هدایت و رهبری
  • نظارت و کنترل
  • ایجاد هماهنگی

البته وظایف مدیران فروش به این مواردمحدود نمی شود و یک مدیر فروش حرفه ای باید ضمن تعیین اهداف فروش، این اهداف را با اهداف سازمانی و بازاریابی را در یک راستا سوق دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *