خیاطان مشهور جهان چه کسانی هستند؟

خیاطان مشهور جهان !

خیاطان مشهور جهان

در این پست قصد داریم شما را با چند خیاط و خیاطیِ معروف جهانی و دیدگاه‌ها آن ها اشنا کنیم:

دبی هری، راک استارِ

دبی هری را بیشتر با صدای قدرتمند و حضور او درگروه موسیقی بلاندی می‌شناسند اما دبی، خیاط خوبی هم هست . دبی هری می گوید که در روزهای قبل از از شروع تورهای موسیقی‌ خود دوست دارد خیاطی کند. او همیشه لباس‌هایی با رنگ‌های خاص و طرح‌های عجیب می‌پوشد که مخصوص به خودش هستند. دلیل این خاص بودن این است که او بیشتر این لباس‌ها را با دست‌های خودش می‌دوزد. دبی در یکی ازمصاحبه‌هایش گفته دوخت ودوز برای من خاصیت درمانی دارد وکاملااحساس پیروزی می‌کنم،گاهی یک هفته قبل ازتور روزی چندین ساعت خیاطی می‌کنم وواقعا لذت‌بخش است”.

 اندرسون و شپرد

خیاطی اندرسون درشهر لندن قراردارد و بیش از سی سال است که برای مشتریان خیلی خاص کت وشلوار می‌دوزد. این مرد که به دوخت و جنس لباس‌ های خود خیلی اهمیت می‌ دهد، مشتریان ویژه ای مثل پادشاه  چارلز دارد. او هر وقت که احساس کند که نیاز است کت و شلوار جدیدی نیاز بدوزد، پارچه های خاص و با کیفیت  سفارش می‌دهد و انتخاب خودرا به آقای هیچکاک، خیاط ارشد این خیاطی می‌ سپارد. در این کسب و کار بسیار رسمیِ لندنی، مشتریان  به نام “آقا” خوانده می‎شوند و روابط خیلی حرفه‌ای دارند.

طبق سنت این خیاطی مشتری‌های جدیدخود جنس پارچه راانتخاب می‌کنند وبعد برش‌زدن جزئیات سفارش رادر دفتری که اسم مشتری‌ها در آن قراردارد می‎نویسد. در خیاطی اندرسون و شپرد رسم این است که هر مشتری اسم خود را با خط خودش در دفتر بنویسد. اسم شاهزاده با دستخط خودش نوشته نشده است و پرنس چارلز با اسم مستعار “چارلز اسمیت” دراین خیاطی خرید می‌کند. این خیاطی قدیمی از قرن نوزدهم مشغول دوختن لباس برای برجسته‌ترین افراد جامعه انگلستان است.

خیاطان مشهور جهان
خیاطان مشهور جهان

 کاترین سارگنت اولین زن خیاط

خیابان سویل درمرکز لندن جمعی ازبهترین خیاطیهای کشور را درخود جا داده است خیاطی‌هایی که مشتری‌های خاص و معروف دارند. تمام مغازه‌های این خیابان مخصوص لباس‌های مردانه هستند به غیر از یک مغازه در شماره ۳۷ خیابان سویل کاترین سارگنت کارمی‌کند که اولین زن خیاط این خیابان است. کاترین یکی ازسنت های جامعه انگلستان راشکسته و درمحیطی که به شکل تاریخی وسنتی فقط مخصوص مردان بوده فعالیت می‌کند. او خودرا پیش اززن بودن یک خیاط می‌‎داند وسعی می‌کند ویترین خودرا طوری بچیند که لباس‌‌های مردانه و زنانه به میزانی مساوی دیده شوند.

نیازی به خرید پارچه جدانیست و هرکسی می‌تواند باگرفتن وقت قبلی لباس مخصوص به خود را درمغازه کاترین سفارش دهد. خانواده سلطنتی ، ورزشکارهای معروف مثل دیوید بکهام از مشتری های معروف او هستند. قبل از سال ۲۰۰۹ که او مغازه مستقل خود را در خیابان سویل باز کند، بعضی از مشتری‌ها که نگاهی سنتی داشتند. آنها دوست نداشتند یک زن اندازه‌هایشان رابگیرد و برایشان لباس بدوزداما اکنون خیلی ازمردان جوان خیاطی را از او یادمی‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *