تغییر روش سنتی به صنعتی در پوشاک

 

تغییر روش سنتی به صنعتی در پوشاکتغییر روش سنتی به صنعتی در پوشاک

تولید پوشاک در ایران بر خلاف صنایع تولیدی دیگر کشور در طی سال های زیاد بیشترین مقاومت را در برابر تغییرات و روند صنعتی شدن داشته است. یکی از اصلی ترین و شایع ترین دلایل عدم موفقیت و توسعه دوری از پیشرفت های علمی روز و عدم توجه به رویکرد صنعتی شدن تولید در این زمینه است. تولید پوشاک از بازار مد بسیار تاثیر می گیرد امکان ایجاد تغییرات سریع در برنامه ریزی و کاهش زمان تولید دارای اهمیت بسیار بالایی است. تغییرات سریع در برنامه ریزی تولید سبب می شود که بتوان به تغییرات بازار و تقاضای آن با سرعت بیشتری پاسخ داد. در این پست روش صنعتی تولید پوشاک ارائه شده است که بر اساس آن مدت تولید به کم ترین زمان می رسد و امکان تغییر در برنامه ریزی آن وجود دارد.

شرایط تولید سنتی و عوامل تاثیرگذار در تولید سنتی و صنعتی

در کارگاه های تولیدی پوشاک در ایران روش های تولید پوشاک از نسلی به نسلی منتقل شده است. پیشرفت صنعت تولید پوشاک فقط در تجهیزات و خرید ابزارهای کاربردی جدید بوده است و هیچ پیشرفت علمی بر روش های دوخت و تولید انجام نشده است. فاصله نسل قدیم و جدید در شرایطی شکاف مهمی در صنعت پوشاک ایجاد کرده که کشورهای همسایه نظیر ترکیه آن را تبدیل به فرصتی بی ‌نظیر کرده‌ است. ترکیه از توانایی هر دو نسل برای برندسازی تولید و عرضه محصولات به کشور های دیگر استفاده می‌ کنند. تولید پوشاک در ایران از خرید گرفته تا تولید و طراحی همگی به شیوه سنتی صورت می گیرد و نیازمند یک تحول جدی است. این روند توانایی ادامه را ندارد و به طور قطع هر تولیدکننده ایرانی نیاز دارد که با فناوری‌های روز دنیا و بهترین متدهای تولید در عرصه تکنولوژی پوشاک آشنا باشد.

تغییر روش سنتی به صنعتی در پوشاکتغییر روش سنتی به صنعتی در پوشاک

تاثیر میزان مهارت نیروها

روش سنتی عمدتا وابسته به نیروهای متخصص است که در تولید سنتی کیفیت محصول و میزان تولید رابطه مستقیم با تعداد افراد ماهر شاغل در هر مجموعه تولیدی دارد. به کارگیری این نیروهای ماهر هزینه بالاتر و بیشتری برای تولید دارد که این امر باعث می شود که یک تولیدکننده تمام سود، زیان، ظرفیت تولید و سفارش پذیری را در کارکرد مناسب نیروهای متخصص خود بداند. متاسفانه این میزان تمرکز بر نیروها سبب سوء استفاده برخی از نیروهای ماهر و ایجاد مشکلات جانبی می شود. روش تولید صنعتی علاوه بر افزایش و بهره وری تولید و بالارفتن کیفیت می توان از نیروهای کم مهارت نیز بدون اینکه کیفیت و یا کمیت تولید دچار مشکل شود استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *