ده ترفند ساده و کاربردی برای تشخیص کیفیت انواع پوشاک

ترفند های ساده برای تشخیص کیفیت پوشاک

کیفیت انواع البسهکیفیت انواع البسه

همه ما هنگام خرید لباس کیف و کفش و دیگر انواع البسه به نوعی به دنبال جنس با کیفیتی هستیم. خب احتمالا شما هم این تجربه رو داشتید ،لباسی خریدید که ظاهرا از کیفیت خوبی برخوردار بوده است اما پس از مدت کوتاهی استفاده کیفتش را از دست داده است . اما از کجا می توان کیفیت لباس را تشخیص داد در ادامه این پست به ترفند های ساده ای می پردازیم که به شما در تشخیص کیفیت لباس کمک می کند تا هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید.

  1. کیفیت پارچه های نخی را با فشار دادن پارچه چک کنید

قسمتی از پارچه لباس را با دست بگیرید و چند ثانیه ای دستتان را محکم مشت کنید اگر پارچه شکل کاغذ مچاله شده را پیدا کرد این مسئله نشان می دهد که در تولید آن از یک ماده اضافی استفاده شده تا شکل پارچه حفظ شود چنین لباس هایی بعد از اولین شست وشو ظاهری کهنه و بد شکل پیدا می کند.

  1. درزهای لباس را بکشید تا فاصله بین آن ها مشخص شود

لباس های باکیفیت دوخت فشرده ومتراکمی دارند و درزهای آن ها فاصله دار نیستند درز های لباس مورد نظر را به آرامی بکشید اگر درز ها فاصله دار باشند یعنی آن لباس بی کیفیت است.

  1. زیپ ها نباید پلاستیکی و باز باشند

هنگام خرید لباس ها و اکسسوریی ها دقت داشته باشید که زیپ های آن ها فلزی باشند چون کیفیت بالاتر و دوام بیشتری دارند زیپ های باز پلاستیکی اغلب خراب می شوند و این یکی از نشانه های پایین بودن کیفیت در بیشتر وسایل است.

  1. لبه دوزی لباس باید به اندازه کافی پهن باشد

لبه دوزی شلوار ها و دامن ها باید تا چهار سانتی متر پهنا داشته باشد در مورد بلوز ها و پیراهن ها هم اندازه آن می تواند تا حدود دو سانتی متر باشد اگر لباس هیچ لبه دوزی نداشته باشد یا دوخت های لبه دوزی آن ساده باشد این نشانه کیفیت پایین لباس است.

  1. پارچه را بکشید

جنس باکیفیت همیشه شکلش را حفظ می کند یک قسمت کشی لباس را با دست بکشید و بعد آن را رها کنید اگر پارچه شکلش را از دست بدهد یعنی پارچه نامرغوب و کم کیفیت است .

کیفیت انواع البسه
کیفیت انواع البسه
  1. دو طرف زیپ باید هم اندازه باشند

دو طرف زیپ های پیراهن های زنانه ، دامن ها و هر نوع دیگری از لباس باید هم اندازه ، هم سطح و هم رنگ باشد.

  1. به لیبل لباس دقت کنید

پارچه های الیاف طبیعی مثل نخ ، ابریشم و پشم استحکام دارند و با دوام تر از پارچه های الیاف مصنوعی هستند با این حال پارچه صد در صد نخ هم می تواند بعد از شست وشو فورا آب برود به همین دلیل بهتر است لباس هایی انتخاب کنید که در آن ها 5 تا 30 درصد الیاف مصنوعی مثل ویسکوز ، پلی استر ، نایلون و غیره هم وجود داشته باشد چنین لباس هایی گشاد نمی شوند و دوام بیشتری دارند.

  1. طرح پارچه و نخ دوخت ها باید همرنگ باشند.

طرح پارچه و رنگ نخ دوخت ها را چک کنید اگر همه قسمت های طرح پارچه یک جور نیستند و نخ دوخت ها رنگ های متفاوتی دارند این نشانه واضحی است که آن لباس با عجله تولید شده و برای تولید کننده آن کمیت اهمیت داشته نه کیفیت.

  1. دکمه ها و جا دکمه ها را چک کنید

تولید کننده هایی که اجناس تقلبی یا کم کیفیت تولید می کنند اغلب به جزئیات توجهی ندارند به همین دلیل باید دکمه ها و جا دکمه ها را قبل از خرید به خوبی بررسی کنید دقت داشته باشید که دکمه ها محکم و هیچ نخی از آن ها بیرون نزده باشند جا دکمه ها هم باید دوخت تمیزی داشته و دوطرف آن ها به یک اندازه برش خورده باشند.

  1. به رنگ قسمت های چین خورده و تا شده دقت کنید

اگر رنگ دسته ها ، بند ها یا یراق ها رفته یا روی قسمت های چین و تا خورده ردی باقی مانده این نشان دهنده کیفیت پایین آن جنس است همچنین اگر رنگ قسمتی از وسیله روشن تر یا تیره تر از بقیه قسمت های آن باشد یعنی با جنس بی کیفیتی رو به رو هستید رنگ چنین اجناسی بعد از چند بار استفاده یا شست وشو از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *