لباس و پوشش مناسب محیط کاری

 

لباس مناسب محیط کاریلباس مناسب محیط کاری

.

شمابادرست لباس پوشیدن برای محیط کارنشان می‌دهیدکه درکار خود حرفه‌ای وجدی هستید ما در این مطلب قصد داریم شما را با لباس مناسب محیط کار آقایان آشنا کنیم.

سطح محیط کار خود شما چگونه است ؟

انتخاب لباس بر اساس شرایط محیط کاری

محیط ‌های کاری مختلف شرایط متفاوتی دارند و در برخی ادارات لباس متحدالشکل رسمی تعریف شده است. در برخی موارد دیگر باید با توجه به سطح رسمی بودن اداره و شغل مورد نظر لباس را انتخاب کرد. دروزارتخانه‌ها و ادارات دولتی سطح بالا بایداز رسمی‌ترین لباس مردانه استفاده شود و همچنین مدیران ادارات حتماباید لباسی رسمی وسطح بالابپوشند.

شناخت فرهنگ محیط کار

در ادارات و شرکت‌ها بر حسب کاری که انجام می‌شود فرهنگ متفاوتی حکم‌فرماست . مثلایک شرکت صادرات و واردات از نظر فرهنگ داخلی محیط کاری تفاوت زیادی بایک شرکت طراحی هنری دارد .

لباس مناسب محیط کاری
لباس مناسب محیط کاری

در نظر گرفتن شرایط فصلی

شرایط لباس پوشیدن در محیط کاری و ادارات براساس فصل و منطقه آب وهوایی واقع شده درآن نیز تغییر می‌کند. ساده‌ترن و بی‌خطرترین روش برای تطبیق با شرایط آب و هوایی استفاده از لباس‌هایی با پارچه‌های مناسب برای فصل است. به طور مثال لینن پنبه برای روزهای گرم تابستان مناسب هستند و پشم برای زمستان مناسب است. درروزهای سرد استفاده از پالتو و نیم‌پالتو روی کت و شلوار و پلیور زیر آن برای استایل رسمی توصیه می‌شود.

انتخاب رنگ لباس

شاید به طور کلی نتوان رنگ خاصی را برای لباس‌های اداری ممنوع دانست اما لباس‌های رسمی معمولا رنگ خنثی دارند. رنگ‌های خنثی دسته رنگ‌هایی مثل سیاه و سفید و خاکستری و طیف‌های قهوه‌ای و سرمه‌ای را شامل می‌شوند. استفاده ازپیراهن‌های رنگی و طرح‌دار به شرطی که طرح ورنگ به کار رفته در آن محدود وساده باشد می تواند خوب باشد . واضح است که هرچه لباس‌های اداری شما کمتر رسمی باشد دامنه انتخاب رنگ نیز گسترده‌تر می‌شود.

توجه به لباس پوشیدن همکاران

اگردرباره سبک لباس پوشیدن خود برای محیط کاری جدید مطمئن نیستید کافی است به لباس‌های همکاران جدید خود توجه کنید. افرادی که دریک سطح کاری باشما هستندسبک لباس پوشیدن ورسمی بودن آنهارا در نظربگیرید وسعی کنید ازساده‌ترین افراد حاضرهم ساده‌ترباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *